[OT] Cisteni DPF filtru

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pondělí Únor 10 12:09:53 CET 2020


Nejjednodušší diagnostika DPF je vyprstit výfuk. Pokud nejsou ve výfuku saze, DPF funguje na 100%. Jakmile jsou saze, je průser na cestě, protože DPF nestíhá regenerovat. A to nemusí být stavem DPF, ale můžou to dělat vstřiky, turbo a kdoví co ještě.

> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Buchta
> Sent: Sunday, February 09, 2020 7:50 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: [OT] Cisteni DPF filtru
> 
> Tezko se to vysvetluje, ja jsem na turbodyzly tak trochu ujetej, no, proste mam ten
> princip motoru rad a bez turba jsem nesvuj. Asi to lze nahradit turbobenzinem ale u
> tech modernich si nejsem uplne jisty, ze to je az tak technicky rozdilne co se tyce
> moznych problemu...
> Samozrejme to muze rozumne vychazet jen v pripade, ze si to servisuju sam, ale to me
> nakonec bavi.
> To auto co jsem ted koupil melo udrzbu nejen motoru ve fakt zanedbanem stavu, uz
> jsem to ale celkem rozchodil, i turbo uz vykazuje slusne fungujici regulaci a snad se
> rozhejbalo - vyndat ho vypada na porod, asi by to slo nejlip skrz vyfuk :-D Napr.
> nadrzka na EOLYS byla zcela prazdna a v diagnostice stav plna, se nedivim, ze pasivni
> regenerace nejak nefungovala. Olej tekl asi jen diky redeni naftou. Vzduchovy filtr jako
> namoceny v mazutu...
> 
> Skoda ze jsem dratkem nezkusil stav DPF kdyz jsem mel sundany katalyzator, ale na
> pohled vstup vypadal ciste a vsechny vstupni otvory ciste lehce rdo rezava, zadne saze
> (az na 3-4 ucpane nejakym vetsim kusem bordelu)... No snad chvili fungovat jeste bude,
> pak budu resit.
> Nemuzu najit, jak diagnostikou zjistit stav DPF a zda probiha regenerace? Nasel jsem
> jak na to u Euro5 ale Euro4 nic. U Opla to spolehlive poznam podle volnobeznych
> otacek a zvuku motoru, tady ani prd. Povolil jsem aspon indikaci okamzite spotreby na
> palubce, snad to pujde odhadnout.
> 
> 
> Dne 09.02.2020 v 18:40 Jan Průha napsal(a):
> 
> 
> 	Zuřivý souhlas. Diesel na cesty do práce do 20km a s nájezdem kolem
> 15tkm/tok je naprostá blbost. Co se "jakoby" ušetří na palivu se dvojnásobně vrazí do
> údržby.
> 
> 	Velmi dobrá varianta je stále ještě LPG. Ale není jasné jak to s ním bude dále
> (spotřební daň).
> 
> 	JP
> 
> 
> 
> 
> 
> 	Dne 09.02.2020 v 16:02 Karel M napsal(a):
> 
> 
> 		No jo, ale máte toho Forda asi od novoty, prvnímu majiteli vždy
> všechno vydrží víc :-)
> 		Kamarád taky nechal repasovat filtr, ale dlouho nevydržel. Reklamaci
> neuznali a pak se ukázalo, že turbo pouštělo olej, asi to bylo tím.
> 		Když jsem před 7 roky vybíral ojeté auto, tak jsem si nastudoval celou
> problematiku a dospěl jsem k názoru, že se diesel nevyplatí. Klidně se po koupi stane,
> že dáte 100 000Kč do motoru. Koupil jsem benzín, sice s průměrnou spotřebou 10 litrů,
> ale celých 7 let nebyl problém s ničím, má už 14 let a stále v provozu.
> 		Vloni jsem opět vybíral ojetinu jako druhé auto do rodiny a zjistil jsem,
> že za 7 let jsou ty ceny ojetin na dvojnásobku, akorát diesely jsou cenou dole, je jasné
> proč. Koupil jsem nakonec nový benzín v základní výbavě a ve slevě, bohužel tříválec,
> ale pořád lepší než řešit filtry, čerpadla a vstřiky. Služby autoservisů jsou dnes jedny s
> nejvyšší inflací. Podle mě se v konečném důsledku nafťák vůbec nevyplatí.
> 		Karel
> 
> 
> 		sobota 8. února 2020 Admin HWnews <hwnews na cncnet.info>
> napsal(a):
> 
> 
> 			Mam Focuse 1.6TDCI 70kW r.v. 2013 s aktualne najetyma
> 180.000km a filtr je tam stale original....ted v zari jsem byl na emisich a jsem tak na
> polovine limitu kourivosti. Je fakt, ze mi rikal emisak abych se domluvil v servise, aby
> vyvolali rizenou regeneraci...
> 
> 			Jezdim kazdy den trasu 5.5km rano a odpoledne zpatky plus
> nejake pojizdky.
> 
> 			Takze to podle me zase tak strasne s tim filtrem neni....
> 
> 			RV
> 
> 			Dne 08.02.2020 v 11:17 Tomáš Koželuh napsal(a):
> 
> 
> 				Já bych těm metodám čištění věřil. Jsou auta, kam DPF
> nestojí 15 tisíc, ale třeba 50. Takže tam se DPF obvykle čistí a pomáhá to.
> 				Každopádně pokud auto bude pravidelně jezdit delší
> trasy, tak bych to neřešil, stihne se vypalovat. Zabiják jsou pár km trasy nebo ježdění
> jenom po městě.
> 
> 
> 
> 					-----Original Message-----
> 					From: Hw-list [mailto:hw-list-
> bounces na list.hw.cz <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> ] On Behalf Of Jaroslav Buchta
> 					Sent: Saturday, February 08, 2020 10:59 AM
> 					To: HW-news
> 					Subject: [OT] Cisteni DPF filtru
> 
> 					Zdravim, jsem cerstve majitelem tohoto
> zazraku ve Fordu (s aditivem
> 					EOLYS, 2.0 tdci 100kW) a tim padem se filtr
> planovane zanasi a ma
> 					limitovanou zivotnost. V jakem je ted stavu
> uplne nevim, zatim se
> 					regeneruje a tlakova ztrata je tak nejak
> normalni, ale casem se
> 					nepochybne ucpe :-(
> 
> 					Ma nekdo zkusenosti s cistenim a metodami?
> Asi nejbeznejsi je nejaky
> 					proplach vodou se sajrajtem na specialnich
> strojich, vypada to dobre ale
> 					dostane to nespalitelny sajrajt az ze dna
> kanalku? Koukal jsem na
> 					cisteni nejakymi tepelnymi vlnami, lezly z toho
> takove housenky bordelu,
> 					ale moc hodnoverne to nevypadalo.
> 
> 					Kazdopadne cena cisteni je 4-6kKc, coz neni
> malo, kdyz original novy
> 					filtr se da sehnat pod 15kKc, neoriginal i pod 5
> ale to bez platiny atp.
> 					asi fungovat moc dlouho nebude... Zas kdyby
> se to vycistilo skoro
> 					dokonale, tak OK...
> 
> 					Jeste me napadlo, co by to delalo, kdyby se filtr
> namontoval obracene?
> 					(katalyzator je zvlast) Jedinou technickou
> komplikaci je tady zda se
> 					nutnost premisteni teplotniho cidla. Ale nekde
> jsem cetl, ze struktura
> 					filtracni steny je nejak nesymetricka (vetsi pory
> smerem ven)? Ale moc
> 					se mi to nezda.
> 
> 
> 
> 				_______________________________________________
> 				HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> 				Hw-list na list.hw.cz
> 				http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
> 
> 
> 
> 			_______________________________________________
> 			HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> 			Hw-list na list.hw.cz
> 			http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
> 
> 
> 
> 
> 		_______________________________________________
> 		HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> 		Hw-list na list.hw.cz
> 		http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 
> 	_______________________________________________
> 	HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> 	Hw-list na list.hw.cz
> 	http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 




Další informace o konferenci Hw-list