DCF moduly

Richard richard na top-email.net
Sobota Prosinec 19 22:47:23 CET 2020

> No, … zákazník chce levný DCF modul, který bude fungovat v LED svítidlech 20 cm od 60W zdroje Meanwell.

Před časem jsem narazil na tento (bohužel asi ne úplně nejnovější) přehled několika běžných DCF modulů:
https://blog.blinkenlight.net/experiments/dcf77/dcf77-receiver-modules/

> Pak je taky pro mě neznámá věc, za jak dlouho se vlastně DCF chytne. Jestli když člověk rozsvítí, vezme 3 věci co chtěl ve špajzu a zas zhasne, jestli se ty hodiny maj šanci někdy seřídit.

Už tu proběhlo, že doba potřebná pro synchronizaci času pomocí DCF77 není pro tento účel příliš příznivá. Myslím si, že by stálo za úvahu použít RTC s občasnou synchronizací s DCF77 v době, kdy bude světlo vypnuté, aby spínaný zdroj nezhoršoval podmínky příjmu. Ale samozřejmě byste se pak nevyhnul pomocnému napájení z primárních článků či z dobíjeného akumulátoru (popř. možná i jen supercapacitoru) a vymýšlení, jak zamezit nadměrnému ohřevu od zdroje a LED...
Existují také moduly pro příjem času z DCF49, HGA22 a DCF39, kde by asi synchronizace za ideálních podmínek mohla trvat kratší dobu, ale nevím, jak moc Vám to pro toto použití pomůže:
https://www.hkw-shop.de/Empfangstechnik-FSK/Funkuhr-und-Steuer-Module/

R.

FreeMail powered by mail.de - MEHR SICHERHEIT, SERIOSITÄT UND KOMFORT