mech: jak vrtat mosaz CuZn39Pb3 / MS58 ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Srpen 21 17:54:15 CEST 2020

Vrták by pokud možno měl mít větší vrcholový úhel než pro ocel (tam se
standardně používá 118 st., pro mosaz tak 130 st.).
Ale hlavně bych použil mnohem vyšší řeznou rychlost. Tak aspoň
dvojnásobnou než pro ocel.

Takže to vrtání "opatrne cca 200rpm" je z podobného soudku jako rada
maminky začínajícímu pilotovi: "a lítej jen nízko a pomalu". ;-)

PL