[OT:] Lehka pocetni indispozice

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Srpen 5 22:50:19 CEST 2020

Zdravim,

pekne prosim, smutne koukam, potrebuju pomoci a nejsem schopny se dopocitat:

Mam dve svetelne zavory 100mm vzdalene, nad nimi startovni bod (100mm
vysokoo), odkud poustim volnym padem kulicku, ktera proleti mezi obema
zavorami. Zajima mne cas pruletu mezi obema zavorami. Uloha vcelku
trivialni.

Neresim zpomaleni vlivem odporu vzduchu, jde mi o to, aby to bylo dobre
alespon radove - bud to pocitam blbe, nebo blbe merim, pri startu 100mm nad
vstupni zavorou mi to vychazi na cca 20ms, ale namerim -vetsinou- nejakych
80ms (a nebo taky 20ms, nebo taky 120ms) - potrebuju doladit algoritmy a to
se dela blbe, kdyz clovek nevi, kolik mu to ma vyjit :)

Nejjednodussi cesta by byla vzit dvoukanalovy osciloskop a odmerit si to
primo na zavorach, ale ten mam zhruba 140 km daleko. Prestoze vim, ze je to
uloha pro osmou tridu az prvni rocnik stredni skoly, nejak dneska nejsem
myslenkove schopen... Pomuzete nekdo?

Diky.

Pavel Kutina