RE: tlumivka přidaná k invertorové svářečce?

radek.koutsky na gmail.com radek.koutsky na gmail.com
Neděle Duben 5 21:55:15 CEST 2020

Zdravím,

Měl jsem tu možnost svářet s i bez tlumivky a je to opravdu rozdíl. S tlumivkou elektroda „neprská“ má velmi stabilní oblouk a svar je jak pohledově tak i fyzicky kvalitnější – protavení materiálu má lepší vlastnosti.

Co se týká „lepidla“ v elektrodách, tam spíše odhaduji, že to bude v rukách 😉  svařuji amatérsky cca 10 let a ze začátku jsem si také myslel, že mi tam někdo přidává lepidlo, ne a ne chytnout oblouk, navíc bazické elektrody jsou horší pro začátečníky, pokud máte možnost, tak doporučuji rutilku, protože ta opravdu chytne snad vždy a každému. Také dost záleží na svářečce, kdysi jsem měl nějakou hobby za pár tisíc a nebylo to nic moc.

RK

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Sunday, April 5, 2020 9:11 PM
To: konfera <hw-list na list.hw.cz>
Subject: tlumivka přidaná k invertorové svářečce?

Dobrý den,

mám invertorovou svářečku Gama 160, v které jsem se trochu pohrabal.

http://vaelektronik.cz/bastl/zdroje.html

Svářečku především používám jako zdroj pro zkoušení polarizovaných drenáží. V režimu zdroje je vypnutá funkce antistick a je tam doplněná regulace napětí. V režimu svářečky jsou zachovány původní funkce, ale protože jsem potřeboval svářečku použít i při měření EMC na polarizované drenáži, doplnil jsem na přívod i na výstup odrušovací filtry (norma pro EMC na svářečky je obzvlášť měkká).

Říká se, že u invertorových svářeček je umění přilepit elektrodu. Mě se to stává dost často. Buď je na vině moje nešikovnost (vařím něco opravdu jen málo kdy), možná i ten odrušovací filtr na výstupu. Mám k dispozici tlumivku 10 mH/50A, krátkodobě (tepelně) není problém ani s proudem 100A. Ale pro tu tlumivku bych si musel dojet. Má význam tu tlumivku vyzkoušet? Zkoušel to někdo u invertorové svářečky? Pokud ano, s jakým výsledkem?

Anděl