Radio za ucho

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Září 13 09:04:41 CEST 2019

Ano, tak to dává smysl. Navíc pak dává smysl i přítomnost R1.

Je to klasická varianta přijímače, kdy se zesilující prvek nejprve použije jako VF a potom znova jako NF zesilovač.

Tak jak to je, by to mohlo trochu fungovat taky, takže nevylučuji, že pokud má někdo vysílač “za humny”, hrálo mu to normálně i přes to:-)

PH

From: Petr Zapadlo
Zdravím, C3 je kondenzátor o kapacitě 33n z výstupu IO na zem. Z výstupu dále odchází 1n na diodový detektor a 150ohm odpor jako kolektorová zátěž posledního stupně v io a zároveň jako oddělovací pro výstup nf k poslednímu zesilovači.
Ten C3 má takovou kapacitu, že musí spolehlivě utlumit Vf složku na výstupu IO. Tak že na detektor už nic nezbyde.
Podle mě, ten C3 má být až za odporem 150 aby nepustil Vf složku do nf stupně.
Podle mě to takhle nemůže fungovat.

Kdysi jsem to stavěl a nefungovalo to. Pak jsem náhodou C3 odpojil a začalo to hrát. Proto si myslim, že je ve schématu chyba, kterou jsem s tehdejšími znalostmi neměl šanci odhalit.
A ostatních se ptám jestli to tak skutečně je, nebo jsem jen blbej :-).

Petr