KSGER T12 - prvni osahani

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Září 8 11:22:16 CEST 2019

Je to trochu (spíš hodně) s křížkem po funuse, ale včera proběhlo
"Malostranské robodoupě", které mělo jedno z dopoledních témat "pájení":
http://forum.robodoupe.cz/viewtopic.php?t=1179&p=10270#p10251

Sešlo se tam celkem hezké množství nástrojů, nejen ty vyjmenované, ale
ještě celá řada dalších, včetně tafopájky.

Právě o hrotech byla taky řeč. Ten správný hrot je celkem komplikovaný
"sendvič", který obsahuje zhruba:
- Měděné jádro pro dobrý rozvod tepla
- Železný povrch, aby "cín" neožíral měď (jak se tomu děje u očka
trafopájky)
- Zinkovou vrstvičku na hrotu, aby na něm ten cín držel

Pochopitelně skladba materiálů a jejich tloušťky záleží na výrobci.
Také záleží na přesnosti a kvalitě té plošky, kterou dosedá hrot na
topné těleso.

a tak dále.