Re: OT: Jak se vám žije s Win10?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 10 13:29:12 CEST 2019

Koukám, že nevypínáním počítače si ušetřím hodně starostí:-)
A asi i tím, že téměř nekoukám na videa...

Jen když ho někam nesu, tak ho zahibernuju, ale to je pak zavřenej, takže by
se stejně asi nezap.

Dřív se občas stávalo, že jsem ráno přišel a bylo po restartu a rozdělaná
práce fuč, ale to už se tak min. rok nestalo. Aktualizuje se kdy chci já.

Ze začátku mi vadilo jejich start menu, ale když jsem přišel na to, že
ikonky můžou být i malé, tak je po problému.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Zdenek
Mně tedy poslední dobou moc dobře ne. :-(

Běžně se stávalo, že jsem přišel domů a NTB byl zapnutý. Po čase se mi
podařilo povypínat všechna nastavení, která umožňují probuzení počítače.
(Nestačilo to vypnout u klávesnice a myši, ale také u USB hubu, přes který
jsou připojené.) Chvíli byl klid.

Dlouho jsem se vyhýbal instalování aktualizací. Hlavně jsem nepochopil proč
Win žádají aktualizaci a restart hned po zapnutí. Běžný scénář snad je, že
NTB zapínám, protože na něm chci něco dělat a ne hodinu sledovat probíhající
aktualizaci. Výzva k aktualizaci po kratší době zmizela z lišty, takže ji
nebylo možné odkliknout třeba po skončení práce.

Až někdy tento týden jsem měl NTB zapnutý asi kratší dobu, výzva nestihla
zmizet, tak jsem zvolil aktualizaci. Chyba!
Když jsem šel asi po hodině spát, aktualizace ještě probíhala a ventilátor
hučel, jako když v ložnici létá několik dronů. V noci mne pak vzbudila
manželka, že něco hraje. NTB přehrával dokument z archivu ČT, který jsem si
nechal otevřený v prohlížeči...

Ráno samozřejmě smazané klávesové zkratky pro změnu klávesnic, které jsem si
předtím pracně nastavil. Také se od té doby NTB opět probouzí, kdy uzná za
vhodné. :-(

Včera večer jsem zaregistroval, že se opět zapnul, chvíli něco kutil při
vypnuté obrazovce a zase se vypnul. Pak mne v noci probudil hukot
ventilátoru a rozsvícená obrazovka. Probíhala asi hodinová aktualizace
následovaná restartem. Po něm zůstala zobrazená přihlašovací obrazovka a na
pozadí se opět začal přehrávat dokument v prohlížeči. Velká chyba nechávat v
prohlížeči otevřené stránky s videem!