NAS help

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Květen 7 15:00:04 CEST 2019

Vsetci radi radsej strasia... aj ja rad postrasim zakaznikov pred vypinanim
... pre istotu...;-)

Moje skusenosti:
Naposledy vcera som vypol 2 diskove polia, 534 diskov,  beziace 7x24 v
produkcnej prevadzke od oktobra 2013, pretoze bolo ohlasene vypnutie
privodu elektriky pre cast mesta a vypinala sa cela serverovna.
Dnes, po cca 24 hodinach vypnutia som ich znovu zapol...
... a ...
... vsetky nabehli bez chyby ;-)))

Stahovali sme viac-krat IT infrastruktury aj vacsich zakaznikov, kde boli
diskove polia so stovkami az tisickou diskov v kazdom poli. Polia boli pred
tym v prevadzke 7x24 radovo roky a potom tiez...
Statisticky mozem povedat, ze pri prestahovani minimalne 10 000 rotacnych
diskov v diskovych poliach a dalsie stovky v serveroch priebehu poslednych
asi 10 rokov mi po vypnuti znovu nenabehli 2 ( slovom DVA) disky a nebolo
to v ramci jedneho stahovania.
Stahovanie znamena korektne povypinanie, odkablovanie na jednej lokalite,
prevoz ( aj vo februari ), umiestnenei na novej lokalite, nakablovanie a
zapnutie... Od vypnutia po zapnutie je minimalne 10 hodin,
teda dost casu na vyhladnutie... Bezny vek zariadeni pri stahovani je 5-8
rokov v nonstop prevadzke.
Pri jednom stahovani prepravcovi spadlo diskove pole s hmotnostou 1.3 tony
spadlo asi z 15 cm z rampy auta na betonovu rampu... a vsetky disky
prezili. ( do 1 mesiaca po stahovani nebola hlasena porucha disku, do roka
po stahovani boli v poli vymenene 3 disky, co je statisticky nenaviazatelne
k vypnutiu, alebo stahovaniu )

A okrem toho po stahovaniach, alebo vypinaniach odislo asi 15 zdrojov
(servery, sietove prvky), jeden procesor, 4 pamate, ...

Dodo

ut 7. 5. 2019 o 13:16 Jan Linhart <hw na liny.cz> napísal(a):