Re: polarizace VKV vysílačů

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Květen 5 19:34:13 CEST 2019

Polarizace u zkráceného prutu je dána především vzájemnou polohou vůči ploše
druhého pólu. Předpokládám, že anténa čouhá nad kapotu, takže polarizace
jasně vertikální.

PH

-----Původní zpráva-----
From: David Obdrzalek
Já jsem naopak myslel, že doba výsuvných antén kolmo nahoru z blatníku v
autech už
skončila :-)

Auta co nám stojí pod oknem mají cca z poloviny anténu šikmo (kombinace s
anténou
pro mobil? Krátkej prut omotanej spirálou něčeho tenčího). Anténa je vzadu
na
střeše, úhel stejný, okometricky přesně 45°.

Ze zbylé poloviny ji má polovina skoro vodorovně (anténa je naopak vepředu),
zbytek
neviditelnou. Tak jak to je? Vzadu jsou aby byly co nejdál od případného
zdroje
rušení? A když je 45°, tak je to horizontální nebo vertikální polarizace?