Kvizova otazka na piatok ( v ciastocnej suvislosti s RS485)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Březen 29 17:30:08 CET 2019

[preposielam]

Mal by som len taku malu poznamku ku tejto konverzacii:

> preco by niekto nechaval vysokoimpedancny vstup bez DC cesty na zem? :-)

Aby "DOSLEDNE ODDELIL" DC zlozku signalu, ktora sa na vystup nesme dostat,
lebo nasledne obvody su na DC zlozku citlive  ... ? ;-))

.. a derivacny RC nechcel pouzit kvoli ovplyvnovaiu signalu filtrom ...
Aj pri merani na vstupe invertujucom aj neinvertujucom vstupe OZ je vsetko
OK... (merane rucickovym merakom voci spravnej zemi - stredu napajania OZ)

1) ak budete trochu bastlit do hf, tak tam sa zvykne pouzivat na
vstupe taka konstelacia Vin - 100n - 50R - 100n - GND... Myslim, ze
vysledna funkcia vasho zapojenia bude zavisiet od layoutu. Dalsia taka
poznamka, okrem roznych prudovych sluciek cez napajanie mate este aj
RL, teda vyslednu zatazovaciu impedanciu. Co myslite, ze mate v
signalnej slucke? Mne trvalo par rokov, nez som to pochopil... Pretoze
som bol nauceny mat stale nejaku fixnu referenciu. Da sa to naucit aj
studiom starych AR...

2) ak budete citat take brozurky napr. od TI, tak sa docitate o takom
fenomene - package parasitics, a ked budete citat datasheet, tak
zistite, ze Rin je konecne a Rin maju aj nasledujuce citlive obvody z
1). Opat moja otazka: Co si myslite, ze mate v signalnej slucke?

O mne sa vseobecne vie, ze som velmi blby inzinier, ale vo Vasej firme
by som pracovat nechcel... Mal by som v nej totiz viac problemov ako
radosti z dobre odvedenej prace.

A.