koaxialny kabel, znacka slovensky student

balu balu na k-net.fr
Úterý Březen 5 10:17:23 CET 2019

vidim, ze sa pan vyzna :-)

Minuly rok som skusal maly experiment. V roznych urychlovacoch su rozne
zdroje 10MHz referencie, vacsinou naviazane na GPS, plus jedny ceziove
hodiny. Konkretne tieto boli pouzite na prenos casu medzi cernom a
experimentom cngs v taliansku, ak si niekto spomina na nadsvetelne
neutrina :-)

Prijimace sa nachadzaju na roznych miestach v kruznici s priemerom ca.
10km. Nechal som to tyzden pripojene ku osciloskopu v xy mode s
nekonecnou perzistenciou a bolo zaujimave sledovat ako su vsetky
frekvencie rovnake, akurat sa jemne menila faza pocas dna. Signaly su
privedene obycajnymi optickymi vlaknami s dlzkou do 15km, takze najvacsi
prispevok bol zrejme zo zmeny teploty den/noc.

zaujimavy experiment, rozmyslam, ze si na to urobim fixny zobrazovac.
Faza vsetkeho voci vsetkemu, tak 12 rucickovych merakov...