Rozdil mezi OSRB38C9AA a TSOP34138

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Červen 21 21:21:48 CEST 2019

Ahoj vespolek,

dneska jsem narazil na zajímavou věc. Hraji si se zařízením, které se
ovládá IR dálkovým ovladačem. Celkem nic zvláštního, ovladač odesílá 16
bitů dlouhé slovo, modulační kmitočet 38kHz, kódování se tuším jmenuje
fázové (jednička má pauzu 550 μs, nula má pauzu 250 μs).

V šuplíku se nachází OSRB38C9AA a TSOP34138. Ani jedno není žádný
hrdina, ale ani u jednoho jsem nečekal doma v bytě nějaké zvláštní potíže.
Zapojení jsem provedl metodou "žaves", prostě filtrační kondík na
detektoru, filtrační kondík na procesoru, výstup detektoru na vstup
procesoru a hotovo (napájení 5V). První jsem vzal do ruky OSRB38C9AA.
Ale nějak mi to nefungovalo a celé se to chovalo divně. Tak jsem na to
vytáhl Selae Logic. Ten je malej a hezky se tahá. A opravdu, signál
nebyl vůbec podobný tomu, co jsem očekával. ani s vypnutým pull upem,
ani se zapnutým (cca 50k). Tak jsem ho vyhodil a dal na jeho místo
TSOP34138. To už bylo lepší, ale občas mi přeci prošel nějaký šum. Tak
jsem přidal pull up 10k a už to funguje.

Ale je mi to divné, nečekal jsem, že budu vůbec nějaký pull up
potřebovat, ten detektor v sobě má 30k.

Tušíte někdo, co jsem podcenil? Trefil jsem na špatný kus OSRB38C9AA,
nebo jsem něco udělal špatně?

Díky