Bateriovy manager na 24V a 3D tlacena tepelna izolacia

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Čtvrtek Červen 20 18:26:14 CEST 2019

Přesně tohle jsem chtěl napsat – 40°C je velmi málo, a to i do podmínek v laboratoři. Doporučuji se podívat, jak to mají řešená profi OCXO – tuším že HP k tomu měli docela hezké povídání, proč a jak je ten termostat mechanicky provedený, aby to bylo to nejlepší možné v té době. Izolace je nutná, co jsem používal tak buďto dostupný polystyrén, nebo lepší bylo udělat si krabičku v krabičce a mezeru mezi nimi vyfouknou polyuretanovou pěnou. Řešil jsem to na oscilátorech pro mikrovlny a když to bylo celé pověšené nahoře na stožáru, tak pokud konstrukce nebyla na jedné straně tuhá a na druhé elektricky i magneticky stíněná (tedy v krabičce ze železného plechu), tak se do toho promítalo jak mechanické chvění, tak silné nebo ještě silnější pole od okolních antén.

Jinak docela zábava bylo odladit izolaci tak, aby to i za velkého okolního tepla stále trošku topilo na straně jedné, a při mrazech se stíhalo vytápět.

Jako extrém byly potom věci ve dvojitém termostatu – uvnitř okolo 80°C, vnější okolo 40°C.

Tomáš OK2MTM

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Thursday, June 20, 2019 5:55 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Bateriovy manager na 24V a 3D tlacena tepelna izolacia

Té problematice reference až zas tak nerozumím, ale dovolím si připomínku k oněm

35-40 stupňů Celsia  elektroniky v termostatu a desingu baterie.

Ja na to dojel v jednom termostatovanem oscilatoru pro MW. Mel jsem tam neco okolo 40 C a v dobe letnich

paraku se to ukazalo jako problem, nebot diky teplote okoli, zahrati skrine transvertoru byla okolni teplota TCXO vetsi

a zacalo to pekne courat. Teplotu jsem pak prestavel o 20 C vice a musel nechat vyrobit jiny krystal, nebot to docela ujelo.

Co se tyce baterie ( dle napeti 1,2V nejspis NICD, NiMH...) udrzovat 20 clanku v serii je problem. Jakykoliv manager pri vybijeni nepozna, zda uz je jeden ( treba slaby, vadny )  clanek z 20 ks prave na 0V

a ostatni maji 1,26V  , nebo jestli maji vsechny prave 1,2V.

To uz je opravdu lepsi balancovat Lixx, na netu jsou dostupne jak 2,3,4,-10 clankove balancery hotove, neboi primo bloky baterii s balancerem.