Re: Normalizované smaltované dráty

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Neděle Leden 20 15:30:32 CET 2019

Dráty pro elektroinstalaci se dnes dají vyrábět s extrémně velkou
přesností, takže všichni výrobci se drží spodní tolerance,
ti odvážnější jdou i trochu pod ni.
On to nikdo nereklamuje, protože 1.5mm2 pro osvětlení ( 10A) je v dnešní
době LED svítidel naprosto předimenzované
a 2.5mm2 pro zásuvky (16A )  je taky moc, kdopak kdy zapne do zásuvky
spotřebiče se 16A, t.j.  3.5kW spotřebou a to ještě trvale.
Ty velké spotřebiče jako pračka, myčka a bojler stejně musí mít vlastní
přívod.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW