Nova spajkovacka (T12)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Leden 2 11:31:53 CET 2019

Moje zkušenost s vývojem páječky pro Diametral byly následující:

V jisté fázi jsem trápil konkurenční výrobky a většina páječek nebyla
ochotna dávat svůj nominální výkon ani když měly nastaveno 300 a hrot měl
100. Jedinou výjimkou byl myslím starý Weller, který při rozdílu jen několik
desítek stupňů hřál bez přerušení.

Došel jsem ke dvěma algoritmům, kdy jeden držel při drobném pájení velmi
přesně teplotu, ale byl na tom s výkonem jak většina konkurence a druhý byl
výkonově super, ale i naprázdno teplota dost lítala a občas se zbláznil a
pero se rozžhavilo do červena:-)

Finálně tak páječka funguje tím běžným způsobem, ale když člověk chce něco
většího, zmáčkne "turbo" a může třeba připájet 2,5 drát ke šroubu M20. Nevím
už zda ten šroub byl dlouhej 50, nebo 80, ale nakonec se roztaví cín na obou
koncích.

PH

-----Původní zpráva-----
From: ajtservis
tak ersu jsem chvalil i ja :-). mam tedy nejlevnejsi "PICO",tedy bez ESD
certifikace. doma 1ks a v praci xkrat. je to ale 80W a pajeni bez
problemu, rucka super, hroty mam porad prvni.
pokud je neco 80W v elektrice a prevadi se na teplo, je snad vsechno
zmeritelne. nikam mi ta energie neutece. pak je to jen prechodem z hrotu
na pajene misto. pokud tedy reguluju nekak presne s ohledem dnes na
bezolovo a necpu energii do prehrateho mega hrotu treba z te medi, tak
nevim kde by vzniknul ten rozdil. pripojim pajecku pres wattmetr a pri
snaze prohrat neco vetsiho to proste musi 80W + neco zrat ?
uvnitr moji PICO je evidentne trafo a pripojeni do zasuvky je 2 drat.
pracoviste pro ESD se propojuje podlozka, pajecka atd. tedy mereni mezi
kolikem u dvoudrat pripojeni a ruckou nevim k cemu je ?
ja nameril cca 24V ss.
no a kondiky mezi vsema drata v zarizeni jsou dnes jistota.
ESD jsem nikdy nic nepodrizoval a nic jsem zatim neznicil.
nekde proste musi byt dohledatelna chyba.
tomik.