Re: Pomoc s nastavením Mikrotiku

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Únor 21 20:31:28 CET 2019

 Našel jsem tohle:
https://wiki.mikrotik.com/wiki/TransparentTrafficShaper
je to přesně to co potřebuji.... a přesně jak píšete v konfigu je    *set
use-ip-firewall=yes*

Jenomže mě to taky neběhá. Prostě projde vše beze změny...zkoušel jsem
všechno možné.

Primárně jde  o to omezit u zákazníků upload u ADSL/VDSL připojení. Pokud
je totiž upload vytížený na maximum ( odesílání pošty atd.... ) , přestane
skoro fungovat i download.
 Stačilo např. u linky 20/2  oříznout upload na 1,8M a už je po problému.
Bohužel současné SOHO modemy to neumí ošetřit, nechápu proč to tam
standardně chybí.  Těch Mikrotiků RB950  je k dispozici dost.  To by snad
tahle krabice mohla zvládnout.
Teď to mám na starém Ciscu a zákazník hlásí, že už mu linka "nepadá " ale
že ta krabice pod stolem moc hřeje.
Tak jsem si myslel že ten Mikrotik, ale je to pro mě cizí architektura,
takže tápu.

Ono by bylo samozřejmě mnohem elegantnější řešení přepnout VDSL router do
bridge a vytáčet to na tom mikrotiku - zvlášť když mi tam to řezání při
routování  funguje.
Ale nechci se v tom angažovat až takhle. V momentě, kdy vyhnijě stářím nebo
po bouřce ten modem, budou mi volat.
Když chcípne Mikrotik v případě toho transparentního režimu, tak to propojí
rovnou a jedou dál. To samé s modemem, odejde, dají nový a vše funguje.