STM32F103 SPI1 remaped - problem

Martin Locker locker na vosrk.cz
Pondělí Prosinec 23 11:52:07 CET 2019

Zdravím,

rád bych požádal o radu zkušenější s STM32, sám si s nimi hraju jen okrajově. Pustil jsem se přes Vánoce do odkládaného převodníku Raspberry PI - periferie, který je realizovaný s STM32F103. Komunikace Raspberry PI - STM32F103 je na SPI a STM32 sbírá data z několika periferií připojených na I2C a UARTy.

Software jsem začal zkoušet na testovací destičce BluePill (vyzkoušeny dvě) a hned jsem narazil na problém s rozchozením SPI1, které bohužel musí být přemapované na PB3-PB5: finální deska už je vyrobená:-(
Prohledáváním webu jsem narazil na errdata, kde je popsán konflikt mezi SPI1 remaped v master modu a I2C1. I2C1 mám zatím vypnuté a SPI1 jako slave, takže by se mě to nemělo týkat.
Stejně tak mám vypnutý JTAG, SW jsem zkoušel vypnuté i zapnuté - bez efektu (úplně nechápu signál TRACE SWO - když ho nepoužívám, tak by snad neměl bt problém).

Ono to tedy nějak běží, ale cca každý dvacátý bajt "vypadne", asi něco kecá do SCK (PB3).

Když to přepojím na SPI2, tak to běží bez problémů.

Díky za pomoc a přeji všem klidné Vánoce a hodně zdraví do nového roku

Martin L.