[MECH:] Jak na zavity?

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Čtvrtek Prosinec 5 11:00:45 CET 2019

Na malém stroji bych raději používal jednozubový, kvůli menší řezné
síle aby to celé nepružilo, ale musí se projet po spirále celá
šroubovice. Na větší mašině se používá spíš tohle
https://www.hoffmann-group.com/CZ/cs/hot/Mono-obr%C3%A1b%C4%9Bn%C3%AD/Z%C3%A1vitn%C3%ADky/Stopkov%C3%A1-z%C3%A1vitov%C3%A1-fr%C3%A9za-2%C3%97D-TiAlN/p/139670?tId=570
protože tam stačí objet jediný závit, takže na produktivní frézování je to
rychlejší. Ty "třízubé" frézy mi nepřipadají, že by měly nějakou
zvláštní výhodu, ta šroubovice se s tím stejně musí projet celá, ale
to jen odhaduju, třeba to k něčemu je, nikdy jsem to nezkoušel.

Ještě jeden tip, při použití závitové frézy se dají dělat krásné
výběhy závitů, podobně jako na tomhle kalibru
https://www.toolzone.cz/produkt/zavitovy-kalibr-krouzek-bezvadny-dil-din2285-m22x1-0-format-52209.htm
protože hřeben závitu vždycky končí na definovaném místě.

Aleš Procháska