Umela zataz

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Středa Srpen 21 11:54:13 CEST 2019

V DS byva kriva SOAR, alebo SOA - teda v grafe vynesena plocha
kombinacii kolektorove napatie/kolektorovy prud ktoru tranzistor
znesie. Casto byvaju v tom istom grafe aj krivky pre impulzny rezim.
https://en.wikipedia.org/wiki/Safe_operating_area
Tam si treba pozriet ake kolektorove napatie od tranzistora chcem a
horny okraj SOAR ukaze, aky maximalny prud od neho mozem spolahlivo
ocakavat.

Druha vec je stratovy vykon na puzdro. DS hodoty casto vyzeraju
optimistickejsie (rata sa casto chladenim pri 25 stupnov a nekonecny
chladic). Moja skusenost hovori ze viac nez 50W na TO-220 zacina byt
problem, u TO-247 sa da ratat so 100-150W. Kremik vnutri moze byt
akykolvek, ale ked sa teplo nedokaze odviest, tak sa uvari.
To ako to bude fungovat zavisi aj od naviazania puzdra na chladic
(TO220 je dobre priskrutkovat a aj pritlacit plastovu cast puzdra
sponou)

st 21. 8. 2019 o 11:39 Ladislav Vaiz <spam na nagano.cz> napísal(a):