Rozšíření NAS úložiště QNAP TS-212 o větší disky

Ondřej Pavelka opavelka na gmail.com
Čtvrtek Srpen 1 10:24:11 CEST 2019

Zdravím,
mám výše uvedené NAS úložiště nejen pro archivaci fotek. Doteď jsem tam měl
dva 2TB disky v konfiguraci RAID 1, tedy zrcadlení. Protože je mi to už
nějak těsné, tak jsem zakoupil dva 4TB disky a hledal, jak přenést data,
aniž bych se o to nějak zásadně staral a měl s tím práci.

Na QNAP fórech se vyskytoval celkem rozumný postup. Předesílám, že stav
obou 2TB disků je dobrý a jsou v pořádku.

1. vypni NAS a vyjmi disk 2TB, místo něj dej 4TB.
2. zapni NAS. systém pozná problém a proběhne replikace dat na nový disk
3. vyjmi druhý 2TB a proveď rozšíření kapacity toho 4TB, neboť je nyní v
režimu 2TB
4. vlož druhý 4TB a počkej na replikaci dat.
5. stav OK.

Jenže se to nějak zvrtlo.

bod 1 ok, data se zreplikovaly - asi za 10 hodin, takže běžel 2TB i 4TB v
raidu 0. Jenže když jsem rozšířil ten 4TB na maximální velikost, vyjmul ten
druhý 2TB a vložil tam druhý 4TB disk, tak už se nic neprovedlo.

Teď mi to píše, že disk 2 (4TB) je v degradovaném RAID1 módu a disk 1 je
připraven jako samostatný disk - naformátovaný v EXT4 na maximum. Nemohu
žádným nástrojem donutit NAS, aby začal replikovat data na disk 1. Takže
data přes síť  vidím, uživatelé existují, nastavení jeNASu je původní, ale
pracuje to v degradovaném módu - čili pouze z jednoho RAID1 disku.

Napadá vás postup, jak se to má dělat ? Všechny popisy na fórech, co jsem
našel, jsou v podstatě identické a nezmiňují žádný zásah nepo spuštění
procesu kromě toho zvýšení kapacity.

Díky předem za náměty.

Ondra