mini cnc

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Duben 10 19:12:43 CEST 2019

flatcam na převod desky, pokud chcete dělat se SMD, je to asi jediná free
cesta. Ostatní jsou vhodné tak na DIL pouzdra.

řezné rychlosti fswizard.com ale pozor na cache v prohlížeči jak prohazujete
parametry (někdy to po chvíli ukazuje blbosti), je lepší to přes kliknutí na
adresný řádek a enter, načíst celé znova pro ověřen, že to tak fakt je.

Vrták je index drill bit, obyčejná fréza s plochým koncem taky tak nějak bez
toho drill. V-hrot si sice můžete spočítat fantaticky na 30°(krásně to s ním
vychází na 0,2mm), ale nakonec místo něj použijte 10-20° a upravte si řezné
rychlosti podle něj. Ulomit se dá špička i v desetinách mm, ani si toho
nevšimnete, jen se pak hodně divíte.

budete potřebovat takové hodinky s tyčkou (gauge meter nebo tak nějak na
ali), ušetří mnoho hrotů při vyvažování desky.

Mít k tomu ještě 3D tiskárnu je docela výhoda.

Já to mám na Orangepi PC s příslušnou distribucí linuxcnc, ale vyblafne na
vás ruština (dá se to přehodit pomocí armbian-config do běžného jazyka
otroků, tu strojírenskou IT-ruštinu jsem už nezvládal).

  ----- Původní zpráva -----
  Od: Vladimír
  Komu: HW-news
  Odesláno: 10. dubna 2019 13:32
  Předmět: Re[11]: mini cnc

  Vracím se k tématu, strojek je už doma a sestaven
https://www.dropbox.com/s/16of9s2iv4ibn9v/2019-04-10%20101108.jpg?dl=0
  S PC komunikuje přes grblControl, a teď mi nastává druhé období, musím ho
nějak ovládnout :-).
  Ale protože jsem úplný začátečník v této problematice, tak potřebuj
poradit, hlavně kde nabrat "rozumy"- postupy, ovládání a vlastní práce.
Potřebuji to fakt polopaticky, od začátku, tedy co, jak, jaký software atd.
ale asi to hlavní - v čem připravit podklady pro vlastní práci.
  A kdyby byl někdo znalý z Brna a byl ochoten pomoci osobně, budu velmi
vděčný i materiálně :-).
  Děkuji
  Vladimír