3D tiskárna - snadno a rychle

Josef Zeman jozem na volny.cz
Úterý Listopad 6 21:29:29 CET 2018

Zdravím,

autonivelaci neboli 3D touch sensor, čili proximity sensor nepoužívám.
Narazil jsem na tolik záporných reakcí na jejich přesnost a
opakovatelnost měření, že raději mnohokrát popojedu s podložkou a přes
list papíru kroutím se šroubky. To mi ještě nikdy neselhalo.
Wifi také nemám. Stejně vyrobím ve sliceru gcode a na kartě přenesu do
tiskárny. Počítač mohu v té chvíli vypnout a tiskárna jede autonomně.
Dalo by se sypat data z počítače, ale ten by musel být celou dobu
zapnutý a navíc jakákoli chyba v přenosu způsobí havárii tisku. Z mého
pohledu je to nesmysl. A informaci do mobilu, že je dotisknuto, také
nevyužiji. Ještě bych tam kvůli tomu musel instalovat další smetí. To
spíše gcode viewer, který umí hezky malovat, jak se bude tisknout a v
případě pochybností lze zasáhnout do vygenerovaného kódu.
Materiál kupujeme tady. Zatím PLA a ABS. Někdy zkusíme PETG. Zatím
všechno Gamebird a spokojenost. Jen doporučuji na filament navléct
filtr. Ten jsme si vytiskli - v principu dutý váleček, kde na jednom
konci je otvor akorát na filament a na druhém o hodně větší. Uvnitř je
navhčená vata, která z filamentu stírá prach. Až jsme se divili, kolik
se ho nastřádalo.

Josef