Soudobý adresový dekodér pro retro zařízení :-)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Květen 31 08:55:08 CEST 2018

Zdravím,
  hraji si zde s retro technologiemi - kalkulátory SHARP - a napadla mne
otázka, jak zcela nahradit původní obvody adresového dekodéru něčím novým.
Například v PC1500 jsou v obvodech dekodéru použity jedna HC138, jedna HC139
a jedna HC00. Když chci funkce dekodéru rozšířit a zdokonalit (zlepšit
rozlišení detekce a tím lépe využít adresový prostor), vychází mi přidat
další HC00 a další HC138, ovšem ve vzniklém obvodu lze snadno nalézt
ošklivé hazardy, které nemusí, ale mohou vadit.
  Tedy mne napadlo celou tuto bižutérii vyhodit a nahradit "čímsi", co by
vše řešilo na bázi programovatelného obvodu. Z hlavy snadno nakreslím
zapojení s obyčejnou E(E)PROM, postačila by klasická 16kbit/8bit paralelní
ala 29C16 či podobně, ale je moc pomalá a strašně žere.
  Požadavky na obvod:
  - Quiescent Supply Current: <5uA (obvod musí být trvale pod proudem i ve
vypnutém stavu kalkulačky, musí udržovat neaktivní úrovně na výstupech a
nesmí konzumovat moc proudu kvůli baterkám)
  - Operating Supply Current: <5mA (při zátěži výstupů HC/CMOS logikou)
  - Operating Voltage: cca 3.5 - 6V
  - Signal Transition Time: max. 25 ns
  - Pouzdro SOIC či podobné, s možností manuálního pájení, obvod musí být
low profile, není tam moc místa na výšku
  - Sehnatelné v ČR v kusových množstvích
  - Snesitelná cena
  - Programovatelné dostupnými programátory, program (konfigurace)
navrhnutelná nejlépe v textovém editoru bez nutnosti používat komerční
vývojové systémy na nesvobodných OS.
  Za tipy budu rád, jsem zvědav, co je dnes vůbec na trhu použitelné pro
takovéhle "malé domácí bastlení" :-).

  Zdraví Pavel