Re: OT Nehoda samořiditelného auta Uber

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Pátek Květen 25 09:29:45 CEST 2018


Nechat řídit auto počítač a současně spoléhat na to, že operátor (ani
mu neříkají řidič) bude dávat pozor kdyby něco, jsou dvě navzájem si
odporující věci. Když člověk opravdu řídí, kouká se na cestu, má ruce
na volantu a nohy na pedálech. Když jenom sedí, nudí se a usíná. I
kdyby se opravdu koukal na cestu, jenom přesunout ruce na volant a
nohy na pedály trvá (a s reakční dobou se kalkuluje i u řidiče).

Osobně si myslím, že nechtějí přiznat, že by samořiditelné auto mohlo
udělat chybu a proto to svádějí na operátora.

(A samozřejmě, když se někdo rozhodne courat v noci přes
čtyřproudovku, tak tím jde svému osudu výrazně naproti.)

P.K.

Dne 25. května 2018 2:40 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):
> Na Technetu se objevil článek o dalším postupu ve vyšetřování nehody
> samořiditelného Uberu, který zabil ženu s kolem.
>
> https://technet.idnes.cz/uber-samoridici-auto-nehoda-vysetrovani-ff2-/tec_technika.aspx?c=A180524_181042_tec_technika_pka
>
> Pokud je to pravda (jako že asi je), že povypínali všechny možné ochrany
> a nenechali místo nich ani nějaké zvukové nebo jiné výstražné varování,
> tak je to pak pěkná ukázka toho, jak by se to dělat nemělo.
> Celkem stylově to navazuje na naše předchozí vlákno o zabezpečení strojů.
>
> PL


Další informace o konferenci Hw-list