Re: Olovo a evropská unie...
Pavel Hudecek
edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 10 13:58:48 CEST 2018
Mám za to, že nízké teploty jsou velkým problémem právě pro Pb. S Lipolkou
jsem lítal v -20 a žádný problém. Tedy vlastně byl: Letadlo pak bylo ještě 2
týdny vybité na stromě. A nepřežil jen článek co byl v mínusu. Zbylé dva, co
byly vybité na 0 po nabití zas normálně fungovaly (normálně = trvalý odběr
20C a víc).
PH
-----Původní zpráva-----
From: Kubat Tomas
a provoz v -xx°C neni u tech novej baterek problemovej ?
tomik.
-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Tak přímá náhražka bez dodatečné elektroniky je samozřejmě nesmysl. Ale nic
nebrání tomu, aby v případě potřeby nová auta používala Li-pol, nebo Li-Fe a
pak by tam zas nefungovala Pb.
Pokud by tohle EU chtěla nějak řešit (radši ať to nedělá), mohla by použít
postup jako u žárovek, tedy zakázat Pb baterky, což by vedlo k výrobě
náhražek, co se na venek chovají jako Pb, se všemi nevýhodami z toho
plynoucími. Nebo by mohli nařídit použití jiných než Pb baterek v nových
autech a po dohodě s výrobci zavést nějaký rozumný standard, aby baterky
různých výrobců byly zaměnitelné. Pro Li-pol by to např. obnášelo i jiné
napětí než 12 V.
Další informace o konferenci Hw-list