Re: Olovo a evropská unie...

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 10 13:58:48 CEST 2018


Mám za to, že nízké teploty jsou velkým problémem právě pro Pb. S Lipolkou 
jsem lítal v -20 a žádný problém. Tedy vlastně byl: Letadlo pak bylo ještě 2 
týdny vybité na stromě. A nepřežil jen článek co byl v mínusu. Zbylé dva, co 
byly vybité na 0 po nabití zas normálně fungovaly (normálně = trvalý odběr 
20C a víc).

PH

-----Původní zpráva----- 
From: Kubat Tomas
a provoz v -xx°C neni u tech novej baterek problemovej ?
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Tak přímá náhražka bez dodatečné elektroniky je samozřejmě nesmysl. Ale nic 
nebrání tomu, aby v případě potřeby nová auta používala Li-pol, nebo Li-Fe a 
pak by tam zas nefungovala Pb.

Pokud by tohle EU chtěla nějak řešit (radši ať to nedělá), mohla by použít 
postup jako u žárovek, tedy zakázat Pb baterky, což by vedlo k výrobě 
náhražek, co se na venek chovají jako Pb, se všemi nevýhodami z toho 
plynoucími. Nebo by mohli nařídit použití jiných než Pb baterek v nových 
autech a po dohodě s výrobci zavést nějaký rozumný standard, aby baterky 
různých výrobců byly zaměnitelné. Pro Li-pol by to např. obnášelo i jiné 
napětí než 12 V. 



Další informace o konferenci Hw-list