Re: Výroba DPS u allpcb.com.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 25 18:46:44 CEST 2018

No jo, no,
To je ale návod typu "pro ženy v domácnosti".
Navíc to není jejich materiál, ale příspěvek nějakého nadšence z fóra.

Skoro bych u tak velkého výrobce čekal technickou specifikaci.
Něco jako:
Předávaný formát dat layout: Gerber 274x verze xxx-yyy
Předávaný formát dat drill: Excellon verze xxx-yyy
Vrstvy:
Top copper - přípona AB1
Bottom copper - přípona AB2
Plated holes - přípona CD1
Non-plated holes - přípona CD2
Mechanical milling - přípona EF1

Uznávané jednoty: inch, mm
Uznávané formáty čísel Excellon: xx.xxx, ... xxx.xxx
Uznávané formáty čísel Gerber: xx.xxx, ... xxx.xxx, s nebo bez desetinné
tečky
Povolené souřadnice: kladné i záporné
Zaslaný průměr děr znamená finished hole size.
Seznam průměrů fyzicky realizovaných děr: x.xx, ... y.yy

Takovou specifikaci napíše člověk, který o tom něco ví, maximálně za 2-3
hodiny.
Samozřejmě podle praxe se pak může doplňovat, rozšiřovat nebo zpřesňovat.
A v té chvíli jsou naprosto jasné podmínky. Pokud dojde k problému, je hned
vidět, jestli bylo špatné zadání jeho jeho interpretace.

Za dámských webech a mimi-poradnách asi návody typu "dáme tam toho
přiměřeně"
mají své místo. Ale myslel bych si, že technici používají spíš výkresy a
přesně specifikace.

Ale zřejmě bych chtěl moc, já vím.
Každopádně díky.

PL