[MECH:] 3D tiskarna - problem s prvni vrstvou

Milan B. milan na bastl.sk
Úterý Březen 6 22:07:48 CET 2018

Aby to nebolo len o recneni, nieco som skusal, tak som natocil tlac
prvych dvoch vrstiev. Je to PLA, 0.2mm tryska, vrstva 0.1mm, sklo s
lakom na vlasy, 55 stupnov.

Na (dost mizernom) videu je vidno nerovnost podlozky (sukienka vlavo je
skor vyryta do laku), takisto tie svetlejsie miesta na prvej vrstve. Ako
sa neskor ukazalo, ku vsetkemu nestastiu tryska bola priucpata - uz
druha vrstva uz bola ciastocne tlacena z tenkych vlaskov, o dve vrstvy
neskor sa tryska upchala uplne.

Napriek vsetkym tymto nedobrym veciam (pripocitajme k tomu skripajuce
loziska a rezonujuce zatial neviem co) je prva vrstva nanesena
perfektne, ziadne odchlipenia ani hrbolce. Video je tu:
https://www.youtube.com/watch?v=h4TxkBt14EI

Tym chcem povedat, ze to nahananie mikrometrov asi nebude az take
dolezite (uprimne, kolko z tych milionov tlacicov to riesi?). Moj nazor
je - ako som uz povedal - problem je nedostatocna adhezia.

-m-