[MECH:] 3D tiskarna - problem s prvni vrstvou

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Březen 5 23:00:18 CET 2018

Zajimave, mne se ty TMC dost libily akusticky - opravdu hodne tichy stroj.
Nelibilo se mi, ze hrejou jak drivery, tak i motory, zrejme ten jiny prubeh
proudu dela svoje. Aktualne jsem tam vratil ty puvodni A4988 a situace se
mirne zlepsila - nijak zasadne, mapy se delaji na tisku i nadale. Na to
nastaveni jumperu na driveru kouknu, treba je tam jeste vratim.

Zkusil jsem snizit mikrokrok na extruderu na 8 a krome toho, ze ma motor
vyssi kroutici moment a protlaci tedy o dost vic filamentu, tak zadna
podstatna zmena. Fakt to uz nechapu. Dneska jsem neco nafotil, aby bylo
videt, o cem mluvim, za chvili to budu tridit a nekam to vystavim - je
naprosto kriticke nastaveni vysky trysky, puvodne jsem to ladil po krocich
50 um a je to kapku hrube, uz jsem pouzil i pulkroky :) Nejak si uz nedovedu
predstavit, ze bych to nastavoval na papirek, tak jak jsem to delal ze
zacatku - na to, aby se to chytlo na desku, je rozpeti dost velke, ale na
to, aby to nedelalo tyhle vlny uz to ale nestaci. No a vtip je v tom, ze
clovek sunda sklo, umyje ho od lepidla, natahne novou vrstvu, a je vsechno
jinak a o nejakych par setin se to hne a dela dalsi zkuesebni tisk. Kapku
mne to nebavi.

Asi jsem zbytecny perfekcionista, ale jsou veci, ktere mi kapku piji krev -
nedefinovatelne chovani libovolneho kusu techniky je jedna z nich.

Pavel Kutina