PB auto aku - ma sanci?
Vláďa Anděl
vaelektronik na vaelektronik.cz
Úterý Červen 19 08:35:51 CEST 2018
Baterka bude nejspíš zesulfatovaná a je těžké věštit, jak se podaří to
vrátit zpátky. Záleží na chemii, na době vybití... Při úplném vybití
přejdou prakticky všechny oxidy olova na sírany a tím se spotřebuje
kyselina, je tam prakticky čistá voda. Síran postupně rekrystalizuje a
dostává se do nerozpustné formy. Po 1-2 týdnech se s tím už moc dělat
nedá. Baterka má v tomto stavu vysoký vnitřní odpor a musí se ze začátku
nabíjet malým proudem (nejlépe ještě impulzním) po dlouhou dobu.
Doporučovalo se připojit ji přes diodu a odpor k trafu a baterku zatížit
proudem, který je cca 0,2 střední hodnoty nabíjecího. Mezi nabíjecími
impulzy tak dochází k depolarizaci. Takhle se to nechávalo pár dní a byl
to poslední pokus před vyhozením. Nejspíš se povede, že baterka ty
nenáročné spotřebiče utáhne, ale nějak mi nedochází, k čemu je v autě
baterka, s kterou se nedá nastartovat.
Anděl
Dne 19.6.2018 v 6:12 Jaroslav Buchta napsal(a):
> Nekdo odpojil udrzovaci nabijecku od auta, baterka byla prakticky nova
> ale nevim jak dlouho ma uz 0.000V...
>
> Ma sanci aspon na nejaky ten nenarocny provoz, tedy aby sly v aute
> aspon zapnout pristroje a infotaiment, zamknout a odemknout, nebo si
> mam zazadat rovnou o dalsi? Nabijel jsem ji vcera asi 5h napetim 15V a
> proud vylezl z 20mA na 700mA, asi to jeste zkusim, co to bude delat dal.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
---
Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
https://www.avast.com/antivirus
Další informace o konferenci Hw-list