PB auto aku - ma sanci?

Úterý Červen 19 08:35:51 CEST 2018

Baterka bude nejspíš zesulfatovaná a je těžké věštit, jak se podaří to
vrátit zpátky. Záleží na chemii, na době vybití... Při úplném vybití
přejdou prakticky všechny oxidy olova na sírany a tím se spotřebuje
kyselina, je tam prakticky čistá voda. Síran postupně rekrystalizuje a
dostává se do nerozpustné formy. Po 1-2 týdnech se s tím už moc dělat
nedá. Baterka má v tomto stavu vysoký vnitřní odpor a musí se ze začátku
nabíjet malým proudem (nejlépe ještě impulzním) po dlouhou dobu.
Doporučovalo se připojit ji přes diodu a odpor k trafu a baterku zatížit
proudem, který je cca 0,2 střední hodnoty nabíjecího. Mezi nabíjecími
impulzy tak dochází k depolarizaci. Takhle se to nechávalo pár dní a byl
to poslední pokus před vyhozením. Nejspíš se povede, že baterka ty
nenáročné spotřebiče utáhne, ale nějak mi nedochází, k čemu je v autě
baterka, s kterou se nedá nastartovat.
Anděl