Funkce Li-Ion akumulatoru ve sroubovaku Parkside

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Červen 18 21:24:34 CEST 2018

On Sun, 17 Jun 2018, Pavel Hudecek wrote:

> Takové implicitní vybíjení je na 3 V/čl, někteří výrobci uvádějí i míň,
> často třeba 2,7, ale to je u více článků v sérii bez měření každého zvlášť
> už asi risk.
>
> Další věc je proud při tom. Občas někde nedoporučují malým proudem vybít pod
> 3,1, velkým naopak někdy i 2,6.
>
> Takže 15V by asi mělo být v pohodě, ale baterka musí být dobře srovnaná na
> stejný náboj (což u toho packu asi bude), nebo se musí hlídat každý článek
> zvlášť a pak se může nabíjet na plné nabití všech článků (to dělají
> modeláři).

Tak jsem to vybijel na 14.3V ale stav tech prostrednich vyvodu se nijak
nezmenil, asi to zadnou signalizaci nadmerneho vybiti nema, natoz pak
odpojeni.

> Nejlepší by bylo ten pack lousknout, podívat se co je tam za IO a
> spolupracovat s ním.

Tady jsou fotky - http://simek.jcu.cz/ukazka/Parkside_PAP20A1/
Je v tom integrovany obvod LGT8P22A , je to neco na ochranu Li-ion
akumulatoru, ale zadny DS jsem nikde nenasel.

Na to vybijeni jsem si udelal takove piskatko ktere zacne piskat kdyz
napeti na aku podleze limit. Mozna by to stacilo dat do toho sroubovaku
jako info kdyz je v nem zasunuty vybity aku.

Akorat bych na to potreboval nejaky OZ se spotrebou 10-20uA, ted jsem
na to pouzil TL071 a ten basti 1.5mA a to je preci jen moc pro dlouhodoby
monitoring. Neznate nejaky OZ s nizkou spotrebou a napajecim napetim
12-30V ? Pokud by daval na vystupu 5-10mA nebyl by potreba ani posilovaci
tranzistor pro sepnuti piezzo sirenky.