Gelove baterie.

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Červen 13 15:42:20 CEST 2018

0,1C je takové mnoho desetiletí staré, obecné doporučení pro spoustu typů aku, které se dají nabíjet proudově. Např. Pb 0,1C 12h, NiCd 16h, NiCd sintrované 14, NiMH 13h, ...

Dnes se ale obvykle nabíjí I/U, tedy s proudovým a napěťovým omezením, což je mnohem rychlejší (a třeba u Li-xx to jinak nejde). Výrobce Vašeho aku říká, že proud můžete nastavit na max 1,8 A. Napětí se pro 12V Pb volí 13,2-13,8 V, pokud pak bude ještě dál pokračovat, typicky do poklesu I na 0,05C (někdy se, zejména na dolním konci rozsahu takhle nabíjí i trvale, ale těm baterkám to nedělá dobře). Další možnost u Pb je, že se nechá nabíjet až do vyššího napětí, obvykle se doporučuje 14,4 V a pak se hned ukončí, nebo se přejde na udržovací proud (např. 0,05C) a to bude těch 15 V.

PH
From: františek kočí
Sent: Wednesday, June 13, 2018 3:09 PM
To: HW-news
Subject: Gelove baterie.

Dobrý den,  nikdy jsem s výše uvedenými bateriemi nepracoval a požádal bych o vysvetleni nekterych pojmu.

- docetl jsem se nabíjet tyto baterie proudem 1/10 C - na baterii je  napsano  1,8A
znamená to, ze mohu baterii nabíjet proudem az 1,8A?

- dale mi neni jasny parametr cycle use 15.0V - mám baterii nabíjet az na 15V

Jde o baterii 6-FM-7

Dekuji a s pozdravem
F.