Re: MT3608 - symetrický výstup

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Červen 4 06:56:56 CEST 2018

Ten C2 tam slouží jako nábojová pumpa.

Když je na uzlu C2,D1 Pin1 vysoké napětí - to které nabíjí C4, tak dojde
nejen k nabití C4 ale i C2. Proud teče přes C2 a uzavírá se diodou D2.
Když je cyklus ve stavu nabíjení akumulační indukčnosti - Pin1 je
uzemněn přes interní tranzistor, před tím kladný konec C2 je uzemněn a
druhý konec C2 je "vystrčen" do záporného napětí. Jakmile záporné napětí
na C2 přesáhne záporné napětí na C1,  je záporné napětí "předáváno" přes
diodu D3 na C1.

Protože napětí na C2 přesně drží hodnotu na C4, která je měřená, není
potřeba sledování záporné větvě a obě výstupní napětí jsou v relaci.
(vznikají tu chyby na dynamických odporech diod a kondenzátorů, ale
obvykle to nemá žádný význam).

Popsal jsem to pochopitelně?

Petr