OT 3D tiskarna - jakou?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Červenec 17 13:04:53 CEST 2018

Původní zpráva ze dne 17.07.2018 od Pavel Kutina:

> Po SLA pokukuju, ale zatim stale trochu rezervovane - presnost se mi
> libi, rychlost asi taky, ale jak je to s materialy? U FFF tiskarny
> si zvolim material podle pozadavku, proste mam hrst strun, tak
> vyberu tu pravou, ale jak je to u SLA? Nejde mi o barvu, ale o
> mechanicke vlastnosti - pevnost, pruznost, krehkost a podobne. Vite
> nekdo, jak to s tim je?

Hlavně je potřeba si udělat pořádek v termínech. SLA, DLP, LCD, to
jsou zcela jiné technologie. SLA pracuje s laserem plynulým pohybem,
DLP/LCD maticově. Pořádné tiskárny SLA taví tím laserem prášek. Je to
drahé, ale pevné. Do toho ale asi investovat nechceš.

SLA mohou použít fotopolymer, to je levnější. DLP vytvrzuje jen
fotopolymer pomocí projektoru. LCD funguje stejně s tím rozdílem, že
se svítí UV LEDkou přes LCD panel. Také na fotopolymer. Fotopolymer je
kapalina. Pevné to není, je to křehké. Toto není tiskárna na produkční
výrobky, které se pak budou používat. Je to super na prototyp před
lisováním, jako master na odlévání (i třeba kovu), na tisk vojáčků,
panáčků, modely pro zubní protézy, pro zlatníky apod.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 475 501 627, 910 256 000, mobil: 602 409 601
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz