RE: Router v režimu Klient

Zdeněk zdej na atlas.cz
Neděle Leden 28 09:04:34 CET 2018

Zdravím.
Já jsem koupil TL-WR902AC. Ano, je to hračka, ale je to snadno přenosné. Napájí se z USB, takže ho napájím z konektoru na HMI a zůstává mi volná zásuvka pro NTB. Oproti očekávání dává dostatečně silný signál, i když je uzavřený v plechovém rozváděči. Takže hned první výhoda je, že není nutné mít skřípnutý eth. kabel ve dveřích rozvaděče nebo nechávat otevřené dveře. :-)

Je fakt, že velikost paměti routeru by určitě umožnila mít tam všechno nastavení 3x (má třípolohový přepínač režimů). Takže je to spíše o inteligenci autora FW nebo také jeho managerů. (Když vidím, s čím je schopný přijít manager v naší firmě na základě povrchních informací od dalších managerů z jiných firem...)

Nakonec jsem raději funkci přepínače režimů zakázal v configu. Stejně jsem potřeboval přepínat mezi AP a Client, což na stejné pozici přepínače. :-(
Jinak hrozilo, že mi ho někdo přepne a budu muset router znovu konfigurovat. Nevím jak u toho Vašeho, ale u mého musím nejdříve povolit DHCP v NTB (čímž přijdu o nastavené IP a brány), pak připojit router kabelem a nakonfigurovat a nakonec vrátit nastavení NTB (vypnout DHCP a nastavit IP a brány).

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Radek Benedikt
Sent: Saturday, January 27, 2018 8:37 PM
To: HW-news
Subject: Re: Router v režimu Klient

Smysluplny den,

je to o firmware resp. rezimu v danem routeru. Hracky pouzite na slozitejsi praci se chovaji jako proste jako hracky...

> Uvedené 3 body jsem splnil a zdá se, že to funguje. Pouze je trochu
> zvláštní, že při vyhledání všech zařízení v síti jsou zařízení ve
> stroji označená názvem routeru a jeho MAC. Ale dostupná jsou, takže v
> pořádku.

U rozumnejsich routeru se da nastavit, zda a jak to ma jit ven station/station-pseudobridge/station-bridge...

> Trochu jsem podcenil SW použitého TP-linku. Má HW přepínač režimů,
> takže jsem předpokládal, že si nakonfiguruji více režimů a budu je
> jednoduše přepínat bez zásahu do konfigurace. Bohužel to tak nefunguje
> a při přepnutí přepínače přicházím o nastavení předchozího režimu. Pak
> trochu postrádá smysl ten přepínač…

Jo to je TP-Link, v podstate si to lze predstavit jako prepinac dvou typu firmware. A ty maji mnohdy i jinou vychozi IP adresu atd. Pravda mrnavy (rozmerove) Mikrotik je jen jednopasmovy, ale pokud to nema pracovat na 5GHz (nebo to neni limitovano kapesnim rozmerem) tak bych jej dnes rozhodne zvolil jako lepsi alternativu.

PS. Coz se blbe rika, sam jsem shanel "externi sitovku" pro pripojeni Eth k tabletu a tak mam TL-WR802N - MK tehdy v kapesnim provedeni nebyl. Co se tyka flexibilnosti je to jako naraz v plne rychlosti do zdi... Az budu mi moznost to poslat dal, tak to jde z domu.

Radek (benedikt2hw.cz)