Re: Zemní kabel 230V

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pátek Leden 19 15:40:31 CET 2018

Dne 18.01.2018 v 20:17 Michal Gregor napsal(a):
> Zdravim,
> vypada to na rozkopani zahrady kvuli pripojky kanalizace. Chtel bych
> pridat kabely k brane pro budouci elektricke ovladani vrat.
> Dat tam trubky a kabely natahnout potom? Nebo tam dat rovnou i kabely?
> Uz jsem se trosku dival na net. Dal bych tam asi 5x 1,5mm2 at tam je
> rezerva. Na kazdy sloup brany jedna pripojka. Co mne ale zarazilo ze
> prodavaji zemni kabely s plastem PVC. Nema byt do zeme PE?
>
> Michal Gregor

Dobrý den,

já jsem to řešil chráničkou Kopoflex (zvenku červená, zevnitř černá) se
zataženým motouzem. Oba konce se musejí uzavřít - použil jsem několik
mikrotenových sáčků utažených takovým tím "gumovým" provázkem, co jsou s
ním stažené třeba zahradní hadice, na to jsem dal plechovku od piva
proti mechanickému poškození. Po dvou letech jsem tahal cca 35 metrů
CYKY 5x4m2, motouzem jsem dovnitř zatáhl 4mm PP šńůru a tou jsem vtáhl
ten kabel. Je dobré ten kabel s tou navázanou šňůrou omotat izolačkou
tak, aby se utvořil taková bakule , míň to drhne. Při zatahování je
dobré nejen tahat, ale i tlačit, minimálně kvůli rovnání toho kabelu.
Současně se zatahováním kabelu jsem si zatáhl i nový motouz, kdybych tam
potřeboval ještě něco přidat. Taky je vhodné zvolit průměr chráničky
podle toho, kolik tam toho budete zatahovat. Já jsem použil 40mm,
protože mi zbyla ze stavby, ale 50mm by byla asi lepší.

jf