OT: Ekvitermni regulace kotle

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Leden 19 13:37:21 CET 2018

A to vy všichni ekvitermisti topíte všude a pořád stejně?
Já jsem teda velký fanda termostatických hlavic, a to nejlépe řízených
termostatických hlavic.
Ve 2-pokojovém bytě je to možná jedno, ale ve velkém baráku fakt nepotřebuju
mít všude a pořád stejně teplo. V noci a přes pracovní den v obýváku
nikdo není,
takže tam teplota spadne klidně někam na 17C. A teprve odpoledne to vytopím
na vysokých 20C (vyšší teplotu než 20C nikdy a nikde kromě koupelny nemám).
Podobně v dalších pokojích, přes den, večer a v noci ať je v ložnici
spíš zima, teplo
pak až ráno. Naopak v pracovně, kde přes den dělám, je fajn mít přes den
velmi teplo (19-20C).

Takže já jsem ekviterm v nějakém kondenzačním Baxi u rodičů zablokoval
a nechal to jen na hlavicích a časovém spínání kotle. Pochvalují si a
náklady klesly.
U sebe doma s kondenzačním Dakonem jsem ji samozřejmě ani neinstaloval
a nespouštěl, regulaci dělají řízené termohlavice (běžné termohlavice a
dobastlenými
topnými odpory).

Umím si představit výhody ekvitermu třeba u temperování nějaké nádrže s
chemickými
procesy, kde musí být pořád konstantní teplota a jsou tam (kromě okolní
teploty) stále
konstantní podmínky.
Ale doma, kde potřebuju v různé době různou teplotu, kde jsou další
zdroje tepla
(mnoho lidí v místnosti, běžící PC s náročnou aplikací atd.), mně to
jako výhoda moc
nepřipadá.

PL