OT: Ekvitermni regulace kotle

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Leden 18 19:40:39 CET 2018

Ahoj,

podstata ekvitermí regulace je jednoduchá - nepracuji s teplotou (T),
ale teplem (Q). Jako když u LEDky nepracuji s napětím, ale s
protékajícím proudem.
Protože ale teploměr je jednodušší, nak si dělám převody:
vezmu venkovní (označme - X) teplotu a pomocí lineární transformace "aX
+ b" si určím nějaký vhodný ekvivalent Q. hodnoty "a" a "b" jsou
materiálová konstanta domu.

Podle tohoto Q si tedy určím, kolik potřebuji dostat energie do baráku.
To co dostávám do baráku měřím podle toho, jaká je teplota na zpátečce.
zase provedu lineární konverzi a je to.
Pochopitelně mohu konstanty "a" a "b" sloučit a dostanu zase jednoduchý
vzorec pro teplotu zpátečky (označme - Y) Y = aX + b.

Jak zřejmo, vnitřní teplota v tom nehraje roli. Pokud mám správné
konstanty, tak jí nepotřebuji. Používá se jen jako korekce pro případ
například silného větru nebo podobně. pak se udělá rozdíl nastavené a
reálné vnitřní teploty (označme D) a vynásobí se nějakým koeficientem
požadovaného komfortu "c" (pro tepelné čerpadlo menší, pro plyn větší) a
celé se to suše přičte a máme tu vzorec: Y = aX + b + cD.
Pak podle zdroje tepla, v mojem případě se to obalí prostou hysterezí,
jinde například PID.

A to je vlastně vše.

Pochopil jsi to?