Nabijanie 10 (20) ks NiMH

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Leden 8 14:23:30 CET 2018

Taktéž jsem pro Li.

Li-ion, nebo LiFePO. Pozor, ne Li-pol, tam vadí trvalé nabití.

Nebo pokud je NiMH nutné, tak velké kapacity, malé počty ks a step-up.

Pokud nevadí relativně vysoká cena, tak mi pro tuto aplikaci přijdou nejlepší LiFePO.

PH

From: Slavo Tomascik
Sent: Monday, January 08, 2018 2:16 PM
To: HW-news
Subject: Re: Nabijanie 10 (20) ks NiMH

Tak olovena baterka by mala vyhodu v slusnej argumentacnej vahe na nasich stretnutiach ;)
Balu, ale tiez by som sa priklanal k Lixxx...

Slavo T.

  A proč ne rovnou LiION?

  20 článků, to je oříšek, jde to buď hodně jednoduše - konstantním
  proudem 0,05-0,1C, ovšem se všemi nevýhodami, jeden článek bude slabší
  a nepoznáte to; nebo naopak hodně složitě, s mikroprocesorem nebo
  speciálními IO, ale pro nabíjení po jednotlivých článcích nebo aspoň
  skupinkách po 2-4 článcích to bude drahé a čím složitější zapojení,
  tím horší spolehlivost.

  Olověná je taková elegantní, protože už je to v pouzdře, ale zas
  těžká, kdo by se s tím tahal.

  P.K.