PIC18F2xK42

mpap na quick.cz mpap na quick.cz
Středa Únor 21 13:05:39 CET 2018

Pro jádro stále platí Fosc/4, Fosc může být 64MHz při Vdd 2.7 až 5.5V,
pro LF Vdd 2.7 až 3.6V  viz. DS strana 739

Vztah mezi frekvencí krystalu a instrukčním cyklem je uveden v DS
strana 42
4.4.1 INSTRUCTION FLOW/PIPELINING
An “Instruction Cycle” consists of four cycles of the
oscillator clock.

strana 662
41.1 Standard Instruction Set
One instruction cycle consists of four oscillator periods.
Thus, for an oscillator frequency of 4 MHz, the normal
instruction execution time is 1 us. If a conditional test is
true, or the program counter is changed as a result of
an instruction, the instruction execution time is 2 us.
Two-word branch instructions (if true) would take 3 us.

U periférií (ne všech) může být Fosc/4 nebo Fosc, režim se přepíná v
registru PMD0,
bit SYSCMD
Clearing the SYSCMD bit disables the system clock (FOSC) to peripherals,
however peripherals clocked by FOSC/4 are not affected.

Miloš