OT - Pumpa na 50 let

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pátek Únor 16 14:55:39 CET 2018

Dne 16.02.2018 v 14:15 Petr Zahradnik napsal(a):
> Ahoj,
>
> co myslíte, je tohle reálné? Myslím ten test. Jestli se dá takto
> zjednodušit vyčerpáním 20 tisíc m3 vody během několika dnů. Přeci jen
> venku působí mnoho dalších vlivů. Co si o tom myslíte?
>
> https://www.startovac.cz/projekty/vypumpuj-to-stvoreni-vecne-pumpy/
>
> Petr Zahradník, počítačový expert

Ahoj,

test je podle mně nepřijatelné zjednodušený. Prověří konstrukci z
hlediska opotřebení dílů provozem, nezahrne vliv stárnutí materiálů.
Problém vidím hlavně u stárnutí pryže (těsnění) a vliv UV záření a
nízkých teplot na plastové díly vystavené povětrnostním vlivům. Nerez by
to těch 50 let mohla vydržet :-)

jf