Matematika - Riesenie PT100 rovnice

balu balu na k-net.fr
Neděle Únor 11 15:10:19 CET 2018

nejde o riesenie *rovnice*, ale o riesenie *problemu*

Je jasne, ze linearna rovnica ma nejake riesenie a kvadraticka rovnica
ma ine riesenie.

Otazka je ale o rieseni problemu. Mam problem popisany jednoduchou
rovnicou, ktora funguje dobre.

Teraz povodne riesenie trochu rozsirime pridanim (v hodnote) maleho
prispevku od kvadratickeho clenu. Ocakaval by som preto len male
rozsirenie povodneho vysledku o dalsi upresnujuci clen.

V tomto pripade, ale pridanie maleho dodatocneho prispevku zasadne zmeni
riesenie povodneho problemu, ktore uz nepouziva povodny velky prispevok
od A a vobec nefunguje pre pripad B=0.

Intuitivne by som ocakaval, ze prejav prejav absencie dodatocneho clenu
bude neutralny (t.j. prispevok 0 ak je aditivny, alebo 1 ak je
multiplikativny). Nie, ze sa to cele rozpadne. Nieco podobne ako
pridanie relativistickeho clenu do Newtonovskej mechaniky. Pri nizkej
rychlosti je rovny 1 a dostaneme povodne rovnice.

Tomuto nerozumiem...

b.