Elon je proste najlepsi :-)

Čtvrtek Únor 8 14:04:08 CET 2018

Dne 8. února 2018 11:58 Jiri Foldyna <jiri.f na foldynovi.cz> napsal(a):

> Dovolím si oponovat stejným stylem.
> Zachovat druh na jiné planetě je a) užitečné b) obtížné, ale proveditelné.

b) Proč je to prakticky nemožné: není v dosahu planeta srovnatelná se
Zemí, nejblíž k ní má Mars, ale ani ten není obyvatelný. Terraformece
je jen teorie a udržet lidi naživu pod nějakou uzavřenou kopulí není
zrovna easy, experiment už proběhl (Biosféra 2) a kromě takových
drobností jako ponorková nemoc a nedostatek jídla bylo největší
omezení ubývání kyslíku. A už ta dlouhá cesta na Mars by byla pro
posádku těžká zkouška. Dále, na udržení nějakého druhu při životě je
potřeba rozumné množství jedinců, už teď máme příklady druhů
odsouzených k vyhynutí, protože je jich prostě příliš málo. Takže by
nestačilo poslat někam desítky lidí, ale spíš tisíce až statisíce.

> To je názor nebo ověřený fakt?

100 000 let je střízlivý odhad:

http://sciencemag.cz/jak-rychla-muze-byt-terraformace-marsu/

Žádná společnost neplánuje své aktivity na tak dlouhou dobu. Už vidím,
jak nějaká Společnost pro terraformaci Marsu s.r.o. po tisíce let
posílá k Marsu zařízení a pokouší se tam vytvořit podmínky podobné
Zemi. A 100 000 let do toho investoři cpou peníze.

> No a?

Peníze jsou vždy na první místě. Na vybudování takové kolonie budete
peníze těžko shánět. (A pokud dojdou nějaké zdroje (ropa například),
jsou vám všechny peníze světa k ničemu).

> Aha. Zajímavá verze zničení života na Zemi. Nicméně připomínám, že diskuse
> je možnostech, jak zabránit globální extinkci, ne o tom, že lidé jsou
> schopni poslat sami sebe o deset tisíc let zpátky. Vážně doporučuji, abyste
> si o hromadných vymíráních nejdřív něco přečetl, než to začnete srovnávat s
> nějakými usranými 15.000 hlavicemi a 5000 megatunami. Extinkce znamená, že
> nepřežije žádný příslušník druhu. Zničení života pak znamená, že nepřežije
> žádný příslušník žádného druhu.

Hromadné vymírání se opakuje s nějakou periodou (miliony let) a my
jsme teď někde mezi. Bude trvat dalších x milionů než přijde to další.

Golbální nukleární válka by nezničila všechen život, ale zničila by
civilizaci, na jakou jsme zvyklí.

P.K.