Re: Přizpůsobení vedení k anténě

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Neděle Prosinec 23 18:57:04 CET 2018

Řešit impedanci vedení od zdroje až ke konektoru je naprosto nezbytné.
impedance obvykle bývá 50 ohmů a na tuto impedanci musí být vedení
spočítané. Při nedodržení impedance se v lepším případě zvětší útlum
vedení, v horším případě se Vám může povést vedení dostat do rezonance a
pak se vedení může chovat jako zkrat nebo útlum v řádu desítek decibelů.
Pokud je vedení správně navrženo,na jeho délce nezáleží (jen se délkou
zvětšuje útlum). Tímto samozřejmě celou problematiku silně zjednodušuji,
ale pro začátek je to to nejdůležitější co potřebujete vědět.

     Martin.