Emulátor proměnného odporu

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Prosinec 17 01:05:19 CET 2018

Dobrý den,

potřebuji integrovat do domácí automatizace kotel Junkers CerapurACU.
Bohužel výrobce je jako obvykle velmi skoupý na detaily komunikace s
řídicí jednotkou a standardně dodávané prvky pro komunikaci s okolím
jsou velmi omezené (ovládání buď pomocí GSM modulu nebo aplikace na
smartphone, která vyžaduje komunikaci řídicí jednotky kotle přes Internet).

Jako průchozí možnost se mi jeví nepřímé řízení kotle pomocí řízení
naměřené vnější teploty. Pro měření vnější teploty se používá
(pravděpodobně) NTC termistor s R25 470 Ohm; tabulka teplot a
odpovídajího odporu je uvedena v dokumentaci. Představa je taková, že se
místo termistoru připojí emulátor, který bude směrem ke kotli simulovat
odpor o velikosti odpovídající teplotě, kterou má kotel považovat za
naměřenou vnější teplotu; pomocí této simulované teploty bude kotel
nepřímo řízen.

Nejsem v tomto směru odborník, moje primární kvalifikace je v oblasti
vývoje SW, ale nějaké trosky vědomostí z dob středoškolského studia na
SPŠVE před 40+ lety a bastlířských zkušeností mám :-) Moje základní
představa je použít nějakou černou krabičku, jejímž výstupem bude
proměnný odpor v rozmezí cca 300 až 3000 Ohm. Na vstupu může být
analogové napětí (z D/A převodníku) nebo nějaká komunikace (RS-232,
RS-485, Ethernet). Paralelní komunikaci bych se raději vyhnul.

Za inspirující nápady na konstrukci černé krabičky předem děkuji :-)

jf