Re: Vlhkost ve venkovním svítidle

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Srpen 26 16:47:30 CEST 2018

1. LEDky před výměnou zkusit jen opájet. Velmi pravděpodobně jsou jen
zkratované mostem narostlým mezi vývody.
2. Po preventivním opájení všech to rozsvítit, nechat svítit aspoň týden,
zda nějaká nechcípne.
3. Vše dokonale umýt, usušit a nalakovat (vykoupat v laku) lakem vhodným
proti vlhkosti.
4. Ne nutně, ale ještě lepší je to pak zalít nějakou zalévací hmotou, která
je lepkavá a nikdy zcela neztuhne.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jindroush
mám pojezdová svítidla nějaké noname značky, ledková, občas některá z
ledek odejde (jsou tam klasické ledky, ne SMD), tak jsem se koukl
dovnitř, kvůli nějaké opravě. Ve svítidle byla vlhkost, takže je asi
jasné, proč postupně odcházejí.

Přívodní kabel 12V je zespod utěsněný nějakým silikonem, shora je nádoba
kolem dokola s gumovým těsněním a na to naplocho přišroubovaný hliníkový
plech. Leží to v (suchém) štěrku/prosívce. Podle toho, co jsem si o tom
přečetl, toto nemůže vnikání vlkhosti zabránit. Manuál viz zde
https://www.gardensite.co.uk/pdfs/iiu4p4v76.pdf

Můžu s tím ale něco dělat? Naházet dovnitř nějaký desifikant, nebo to
lépe utěsnit (nějaký silikon kolem toho gumového těsnění zvenčí), nebo
je to blbě vymyšlené a nic lepšího než postupné odcházení nemůžu čekat?