Re: Skladování Li-pol baterií

Pátek Srpen 10 22:55:30 CEST 2018

Motory stále zabírají, buď víc nebo míň, podle toho jestli dron stoupá
nebo klesá a jak moc rychle... rychlost stoupání i klesání je řízená.
Předpokládám, že při volném pádu budou vrtule fungovat jako větrné
elektrárny. Rychlost padání musí být dostatečná, aby to ty vrtule
roztočilo, ale myslím, že to má docela vysoké otáčky při lítání,
takové to při té teoretické rekuperaci asi nedá.

Frekvenční měniče pro 3F motory taky mají možnost rekuperace. S
motorem musí točit vnější síla (třeba setrvačnost), měnič ho aktivně
brzdí, přebytečná energie se musí někde zmařit (na brzdném odporu nebo
tou rekuperací). Taky se to řeší spíš až pro větší výkony, otázka
jestli kvůli úspoře energie nebo aby se nemuseli zbavovat toho
odpadního tepla - představte si brzdný odpor jak skříň, kde je třeba
propálit 160kW výkonu a to třeba několik (desítek) minut, než se motor
zastaví. Když to pustíte zpátky do sítě, můžete tu energii přímo
využít pro vedlejší motor, který se zrovna roztáčí.

Asi by bylo možné nějakou energii při klesání dronu získat, ale příliš
nepatrnou než aby mělo smysl to technicky řešit.

P.K.