OT Otaceni fotek v defaultnim vieweru (bylo Mizeni ikon)

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pátek Srpen 3 11:31:53 CEST 2018

> ... a při tom procházení náhledů na něj mluví/řve třeba 5
> maminek/babiček/tetiček a on je musí posílat za támhletím co skoro není

Vy si prvně musíte rozmyslet, co chcete.

Tak za prvé, většina foťáků umí fotky otáčet sama, prostě to nafotí
podle polohy foťáku. Aspoň u mých to platí posledních cca 10 let
stoprocentně, možná by to šlo v tom profesionálním nastavit.

Za druhé je rozdíl, jestli otáčení fotek dělají babičky (původní
požadavek) nebo profík pod tlakem. Pro něj přece není problém vybrat a
naistalovat si editor podle libosti, třeba GIMP.

> A mě, zvyklému už od XP používat default viewer, kterému stačí jednou
> potvrdit, že chci ukládat bez ptaní, přijde zbytečně pracné použití
> programů, co se ptají. Prostě procházím fotky vysosané z foťáku, mažu,
> otáčím a když chci složitější úpravu, otevřu ve složitějším programu,
> třeba PaintShop (a teď na tom dalším kompu asi zkusím ponechat Zoner).
>
> Irfan je taková mezikategorie, kterou nemusím:-)
> Umí cca to co viewer+Malování, takže nějak není důvod ho mít:-)

Líbí se mi, jak dokážete odstřelit cokoliv, co vám nevyhovuje. Já dělám
v Irfanview od roku 2000, od slavné přednášky mjr. Dastycha na FELu (on
na případu Irfanview ukazoval, že není nutno hned upirátit Photoshop) a
rozdíl mezi Malováním a Irfanview je právě v tom, že umí dělat hromadné
věci jednoduše a logicky. Není to Photoshop, ale je malý, rychlý,
jednoduchý. Občas musím použít GIMP a tam mě děsí už jen doba spuštění
nebo načítání/ukládání.

Pokud je tedy zadání takové (a měl jste to napsat hned), že fotograf
potřebuje pootáčet fotky a promazat je, nebude nic rychlejšího než
Irfanview. Zmáčkne T (Thumbnails), vybere špatně otočené fotky, zmáčkne
Shift+J (Lossless rotation) a Enter. Potom vybere evidentně zkažené
fotky, zmáčkne Del a pak si může fotky procházet mezerníkem a pokud je
tam nějaká zkažená, zmáčkne Del. Pokud si Irfanview dobře nastaví,
objeví se mu jediné dialogové okno u té Lossless rotation.

Standa