OT Otaceni fotek v defaultnim vieweru (bylo Mizeni ikon)

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Srpen 2 11:45:05 CEST 2018

Normalne to nie je.
Rekomprimaciou doslo k zmenseniu foky z 1.7MB na cca 800k
a strate bohvieakych dalsich tagov. Ak si chce win nieco menit
koli nahladu a tak nech si to robi niekde inde.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Thursday, August 02, 2018 11:31 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT Otaceni fotek v defaultnim vieweru (bylo Mizeni ikon)

Jo to je normální už dávno. A celkem praktické. Ale má to ještě zajímavá
specifika:

Do win10 to dělal tak, že fotku prostě znovu zkomprimoval otočenou. Ve win10 ji nerekomprimuje, jen asi do EXIF uloží, že se má zobrazovat otočená.

V souvislosti s tím jsem narazil na zajímavý problém: Jeden známý fotí slečny na tanečních soutěžích. Náhledy jsou nahrány v NTB s win10 a zobrazovány na starých PC s win7. Když vertikální fotky otočí na NTB, tak na stanicích pro zákazníky zůstanou neotočené, takže se někdo musí přihlásit jako admin na jednu ze stanic, aby mohl do fotek zapisovat a pootáčet je odtamtud. Občas to ovšem někdo zapomene přehlásit zpět na zákazníka a pak náhledy ubývají...

A zatím jsem nenašel stejně praktický SW, který by se na rychlé projití třeba 1000 fotek a otočení cca půlky dal použít a snaha přenést prohlížeč z
Win7 do 10 taky selhala.

PH