Re: Full bridge LLC resonant ZVS bylo Indukcní ohrev (taveni)?

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Duben 18 11:48:09 CEST 2018

(Odpověděl jsem omylem přímo, tak příspěvek přeposílám i s odpovědí)
Myslel jsem střídu na výstupu z mostu.
Nezávislé řízení obou stran jsem zatím zaznamenal jen u driverů pro krokové motory, u 3D tiskáren pro omezení hluku.
Aniž bych ten elborát četl si myslím, že nastavením střídy získáte i u polovičního mostu stejný výsledek?
K zapojení z elaborátu, vidím nebezpečí že Cb by se mohl někdy dostat do sériové rezonance, a doplnil bych k němu rekuperační diody.
Souhlasím s vaší úvahou, že indukční cívka s paralelní rezonací bude mít zdánlivě těsnější vazbu na ohřívaný předmět, a most tedy stačí dimenzovat na menší proudy.

Shodou okolností mi před týdnem přišel z aLi jednoduchý indukční ohřev 5-12V, co se s ním dá ohřát hřebík. Hraju si s ním, několik postřehů:
Součástí je indukční cívka z hliníku, k desce je připevněná šroubovací svorkovnicí, a ta svorkovnice se pořádně hřeje rezonančním proudem.
Cívka kmitá někde na 200kHz, použité kondenzátory z indukčího vařiče už asi mají značný polkes kapacity a hřejí se (tabulkově jsou na 50KHz) To kdybyste tyhle černé kondíky chtěl do svého projektu.
Lubor

|To řízení výkonu myslíte střídou?|

Myslím, nemyslím ono je kličové střídou čeho pokud myslime střídou pravé strany mostu vúči leve straně mostu tak vlastne ano myslim.
V pdf na ktery jsme daval odkaz v prvnim pristevku je to rozebrano na strne 69 , je tam odvozen vzorec pro vystupni vykon v zavislosti na uhlu posunu Alfa a je tam graf z ktereho je videt, pokud je uhel alfa 0 je vystupní vykon 100% , pokud je uhel alfa 180 je vystuoni vykon cca 20%.  Teoreticky by asi mel byt nola,ale nic neni dokonale.

Otazkou je co je co autori mysleli uhlem Alfa a hlavne jak tento uhel nenit, mimimalne me to zpocatku nebylo uplne jasne.
Me to doslo podle tohotohttps://goo.gl/sWRVix
Z obrazku 4 je jasne videt, ze tajemny phase shift engel je vlastne posun mezi sepnutim leveho horniho a praveho dolniho tranzistoru v full bridge. Pokud se pravy dolni spina v 1/2 sepnutí leveho horniho to je tedy s posunem 180 stupnu je vykon 100% a pokud se uhel zmensuje vykon klesa.
Zjednodusene papsano treba zdehttp://www.ti.com/lit/ug/tidu248/tidu248.pdf